Pozycjonowanie stron www - postawy

Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW


Pozycjonowanie stron www, z języka angielskiego SEO czyli search engine optimizer, to jeden z podstawowych sposobów promocji stron WWW.
Efektem Pozycjonowania jest utrzymanie strony WWW na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwarek internetowych, a przede wszystkim zwiększenie tak zwanego ruchu na stronie, czyli zdobyciu jak największej ilości odwiedzin użytkowników zainteresowanych tematem który porusza nasz serwis.
Pozycjonowanie strony www to bardzo często niedoceniane zagadnienie. Właściciele małych firm inwestują ciężko zarobione pieniądze w stworzenie strony www, a po niedługim czasie przekonują się jak mało odwiedzających trafiło na ich witrynę. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być właśnie brak systematycznego pozycjonowania
.
W obecnych czasach, kiedy stron WWW nieustannie przybywa, pozycjonowanie staję się koniecznym działaniem aby wypromować stronę. Jest to proces rozłożony w czasie. Na efekty Pozycjonowania strony www trzeba systematycznie i wytrwale pracować. W Pozycjonowaniu stron internetowych wykorzystuję się różnorodne techniki prowadzące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach.
W skrócie są to, techniki typu "On side" polegające na optymalizacji treści oraz kodu strony, a także "Off site" czyli wszelkie działania poza stroną. Ważne jest by te działania prowadzić równolegle, nie zaniedbując żadnego z nich.
Dobrym przykładem działań "Off site" jest zdobywanie wysokiej jakości linkówLink, zwany również hiperłączem lub odnośnikiem to ciąg słów, który po kliknięciu przenosi nas na inną stronę www, zazwyczaj odznacza się od reszty tekstu innym kolorem lub podkreśleniem. , skutecznym działaniem jest publikowanie w imieniu właściciela serwisu informacji na temat strony, tam gdzie tylko jest to możliwe.
To ile wysiłku kosztuje pozycjonowanie, ile należy temu działaniu poświęcić czasu, w dużej mierze zależy od budowy samej strony WWW, czasu jaki upłynął od wprowadzenia jej do sieci, a także od popularności fraz, czyli słów kluczowych Słowa kluczowe z języka angielskiego „keywords” to słowa, lub frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach internetowych aby odnaleźć te zagadnienie które ich interesuje. Ważne jest aby słowa te znalazły się w odpowiednich miejscach kodu naszej strony:
- tytule strony
- metatagach
- nagłówkach
- treści strony
- anchorach
- nazwach linków
- opisach plików graficznych
- domenie
na jakie dana strona ma być pozycjonowana.
Na skuteczność SEO duży wpływ ma też oczywiście konkurencja promowanej strony. Dlatego właśnie tak istotny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Na przykład klient szukający części komputerowych, wpisze w wyszukiwarkę konkretną nazwę, może też dodać nazwę miasta aby zawęzić obszar wyszukiwania.
Nie zaleca się umieszczania słów kluczowych niezwiązanych z treścią danego serwisu. Należy unikać wszelkich działań wprowadzających w błąd użytkowników oraz roboty siecioweRoboty sieciowe, zwane też robotami indeksującymi lub internetowymi, to programy przeszukujące sieć, ich zadaniem jest zdobywanie informacji o stronach znajdujących się w indeksie wyszukiwarek. Roboty szukają różnego typu danych, jedne wychwytują zmiany treści w naszej witrynie, inne natomiast zwracają uwagę na kod strony. .
Warto poświęcić trochę czasu i zastanowić się nad dobraniem najwłaściwszych fraz dla naszego serwisu.

Wyszukiwarki internetowe obliczają popularność strony między innymi na podstawie ilości wizyt w określonym czasie, a także czasu jaki spędza użytkownik na Twojej stronie.
Dlatego właśnie tak ważne są działania typu "On site", a więc miedzy innymi, poprawne przygotowanie tekstu znajdującego się na stronie, użytkownik musi przecież znaleźć na naszej witrynie dokładnie te treści których poszukuje.
Przy pozycjonowaniu istotny jest także, wyrażany procentowo, współczynnik obszerności kodu do treści Stosunek treści do kodu z angielskiego „text to code ratio”, czyli stosunek treści widocznej dla użytkownika w przeglądarce do obszerności kodu strony, który jest odpowiedzialny za jej wyświetlanie. Należy zadbać o to by nasza strona zawierała jak najwięcej wartościowej dla użytkownika treści. Treści unikalnej i przede wszystkim związanej z tematyką naszej strony. znajdującej się na stronie. Bardzo istotnym jest również umieszczenie w opisie i tytule strony takiego tekstu który zachęci użytkownika internetu do kliknięcia właśnie w nasz link znajdujący się w wynikach wyszukiwarek i odwiedzenia naszej witryny.
Pamiętaj by wystrzegać się prostego kopiowania treści z innych stron! Na przykład opisów wyrobów i tym podobnych tekstów.
Warto też zwrócić uwagę na szybkość wczytywania strony, im krótszy czas ładowania serwisu tym lepiej! Nie warto przeciążać kodu strony nadmierną ilością grafiki czy animacji flash.
Należy regularnie sprawdzać czy umieszczone na naszej stronie linki wychodzące prowadzą do działających serwisów.
Należy pamiętać o tym by umieścić na serwerze plik robots.txt, warto systematycznie sprawdzać aktualność tego pliku.

Do najnowszych form promocji serwisów www, wywierających wpływ na pozycję, można zaliczyć wszelkiego typu powiązania z kontami społecznościowymi. Do najskuteczniejszych należą oczywiście te najbardziej popularne, na przykład przyciski widoczne u dołu mojej strony „google +1"Wstawienie na stronę przycisku "google +1" sprzyja promowaniu serwisu, oraz treści na nim zawartej, innym użytkownikom z kręgów znajomych polecającego. Treść rekomendowana przez znajomych użytkowników bywa często bardziej wartościowa niż polecana przez obcych, dlatego zdaniem Google można łatwiej określić trafność naszej strony względem zapytania danego użytkownika. Każda dodatkowa rekomendacja +1 wpływa na popularność naszego serwisu i pozycję strony w wyszukiwarce. oraz „lubię to”Naciśnięcie przycisku „lubię to” umieszczonego na stronie to dodatkowa promocja naszego serwisu wśród znajomych polecającego z popularnego serwisu społecznościowego. . Dzięki takim powiązaniom użytkownicy mogą w łatwy sposób polecić serwis lub zawarte na nim treści. Warto umieścić takie "przyciski" na własnej stronie ponieważ wygenerują dodatkowy ruch, wpłyną na wzrost pozycji twojego serwisu oraz przyczynią się do wzrostu tak zwanego wskaźnika TrustRankTrust-rank to algorytm, wskaźnik, który określa ranking strony na podstawie zaufania jakim jest obdarzona.
Bada jakość linków, sprawdza czy pochodzą ze stron co do których internauci oraz wyszukiwarki, zwłaszcza Google, mają wysokie zaufanie. Z reguły bowiem, wartościowe serwisy linkują tylko do stron wysokiej jakości.
Strony wysokiej jakości to takie, które zawierają treści oryginale i przede wszystkim przyjazne dla odbiorców.
Strony stworzone tylko jako zaplecze, posiadające powieloną nie merytoryczną treść, będące tak zwanymi farmami linków, zawierające treści niezgodne z prawem, lub zawierające zbyt dużą liczbę reklam będą traktowane jako strony o niskim zaufaniu – co przełoży się na ogólną ocenę strony i zaważy na zajmowanej pozycji w wyszukiwarce.
.
Możesz sprawdzić sam jak to działa polecając moją stronę.

Wszystkie wymienione wyżej działania mają szczególne znaczenie zwłaszcza obecnie gdy wprowadzono nowe algorytmy w wyszukiwarce google zwane potocznie „pingwin”„Pingwin” algorytm wprowadzony w 2012 roku przez Google, jego zadaniem jest wychwytywanie stron pozycjonowanych za pomocą nie etycznych metod, a następnie obniżaniu ich pozycji. Zwraca szczególną uwagę na to czy na stronie nie są upychane na siłę słowa kluczowe, czy strona nie jest zbyt idealnie czyli sztucznie optymalizowana tylko pod SEO, oraz przede wszystkim czy nie są stosowane do jej pozycjonowania nienaturalne linki zwrotne pochodzące ze stron o niskiej wartości. , „panda”„Panda” algorytm Google, wprowadzony w naszym kraju w sierpniu 2011 roku, jego podstawowym zadaniem jest zwiększenie widoczności witryn dobrej jakości, czyli stron oferujących treści oryginalne przydatne użytkownikowi. W skrócie algorytm ten sprawia że na pierwszych stronach wyników znajdują się te serwisy internetowe, które reprezentują sobą największą wartość merytoryczną, a nie te które są agresywnie pozycjonowane za pomocą nieetycznych metod. i „koliber”„Koliber” to kolejny algorytm Google, którego wprowadzenie miało za zadanie zwiększyć trafności i jakości wyników wyszukiwania. Algorytm wpływa na układ wyników wyszukiwania stron dostarczonych użytkownikowi, na podstawie analizy znaczeniowej całości treści stron, oraz trafności dopasowania owej treści do zapytania kierowanego przez użytkownika. Algorytm „koliber” to następny krok w kierunku wyszukiwania semantycznego. , wprowadzenie tego typu algorytmów mocno utrudniło pozycjonowanie. Oczywiście nie oznacza to że SEO straciło sens, wręcz przeciwnie, znaczenie tego typu działań z każdym dniem rośnie! Konieczna jest tylko dobra strategia i cierpliwość, a podstawową kwestią jest właśnie stworzenie strony która zawierać będzie unikalną i przede wszystkim wartościową dla użytkownika treść.
Zmiany algorytmów wprowadzone przez wyszukiwarki, mocno ograniczyły skuteczność pozycjonowania za pomocą automatów, wzrosło natomiast znaczenie ręcznego pozycjonowaniaRęczne pozycjonowanie stron polega na skrupulatnym wyborze katalogów dostosowanych tematycznie do pozycjonowanej strony. Umieszczaniu w tychże katalogach ręcznie napisanych tekstów które dokładnie opisują sens naszego serwisu. Ręcznie przygotowane wpisy cechować powinna, poprawność pod względem stylistki i ortografii, oraz odpowiednie nasycenie, właściwie dobranych słów kluczowych. Pewnym ograniczeniem tego typu katalogowania jest czas oczekiwania na rezultaty, natomiast bezsporną zaletą zdobycie linków wartościowych z punktu widzenia SEO, oraz sprawniejsze generowanie ruchu z katalogów. .
Każda działalność związana z SEO powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb Klientów. Należy odpowiedzialnie i szczerze informować o złożoności tej usługi oraz kosztach jakie ponosi klient. Obecnie gdy wyszukiwarki internetowe tak często zmieniają kryteria, dość trudno precyzyjnie przewidzieć ile czasu upłynie do osiągnięcia oczekiwanej pozycji w wynikach. Nie mniej jednak Pozycjonowanie stron WWW to doskonała, niezbędna i przede wszystkim tania forma reklamy internetowej, dzięki której Twoja strona stanie się bardziej popularna, zyska nowych Klientów i odniesie Sukces!!!
Czy można wierzyć pozycjonerom, którzy gwarantują skuteczności swoich działań?
Pozycjonowanie to nie przewidywalne zajęcie, nie ma 100% pewności osiągnięcia danych skutków po wykonaniu określonej pracy, wpływ na to ma między innymi: działalność konkurencji, jakość kodu, treści oraz całe mnóstwo innych zewnętrznych czynników, np zmieniających się z dnia na dzień algorytmów google.
Bardzo łatwo można "przedobrzyć" dlatego istnieje ryzyko nałożenia filtrów itd.
Czasowe zaniechanie pozycjonowania czy poważniejsze aktualizacje strony, mogą także powodować przetasowania pozycji.
Nie ma jasnych reguł i wytycznych, dlatego nie ma pozycjonera, który mógłby szczerze zagwarantować pozycje oraz bezpieczeństwo działań.
Każdy właściciel strony musi być świadom ryzyka.
Wszystkie wymienione w tym poradniku zasady i wskazówki należy starannie przemyśleć i dostosować do konkretnego projektu, nie wszystkie wytyczne można stosować „bez umiaru”, stosowanie części z nich jest ryzykowne i może spowodować nałożenie kary. Jak wiadomo google stara się walczyć z tak zwanym „black seo” nieustannie wprowadza nowe ograniczenia i zmienia wytyczne.
Obecnie najlepszą radą jest stosowanie się do zaleceń google przynajmniej jeśli chodzi o pozycjonowanie strony docelowej... Zatem przemyśl starannie swoją strategię i walcz o pozycję swojego serwisu www.
Właściciele witryn często zadają pytanie "Kiedy zacząć Pozycjonowanie?"
Oczywiście im szybciej tym lepiej! Najlepiej od razu gdy strona zaczyna działać, a nawet wcześniej gdy powstaję kod i treść, która będzie widoczna dla użytkowników. Dobrym momentem na start SEO jest również etap modernizacji strony.
Podsumowując można zadać pytanie, czy pozycjonowanie się opłaca?
Odpowiedź jest bardzo prosta, im wyżej Twoja strona znajduje się w wynikach wyszukiwania tym łatwiej ją odnaleźć, więcej ludzi ją ogląda, to z kolei przykłada się na większą ilość klientów, czyli strona ma szanse wygenerować większe zyski!
Więc odpowiedź może być tylko jedna - TAK to się OPŁACA!
Dlatego warto zadbać o to by zdobyć jak najwyższą pozycję strony dla wybranych fraz, należy pracować z rozwagą, wielotorowo. Dobry pozycjoner dba o optymalizacje strony, zdobywanie linków, promocję w social media.
Jeśli zależy Ci na sukcesie witryny, jeśli jesteś świadom ryzyka, jesteś cierpliwy i wytrwały... zainwestuj w pozycjonowanie!

Pozycjonowanie to klucz do sukcesu!!!

STRONA GŁÓWNA