Pozycjonowanie treścią

Pozycjonowanie treścią (przyjmuję taką nazwę ponieważ moim zdaniem dość dobrze oddaje to o co chodzi w tej technice) jest to dość świeża koncepcja promocji i pozycjonowania stron.
Znaczenie tej metody wzrosło po ostatnich zmianach algorytmów dotyczących oceny i szeregowania stron w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie treścią polega na pogłębianiu informacji zawartych na stronie poprzez publikację treści uzupełniających na kolejnych podstronach.
Wiadomo nie od dziś, że zarówno użytkownicy jak i rankingi google oceniające strony, doceniają treść kompletne, aktualne i przydatne dla odbiorcy.
Treść na stronie powinna „żyć” zmieniać się w czasie, ewoluować, pogłębiając naszą wiedzę na zadany temat.
Do tej pory w pozycjonowaniu tradycyjnym, wystarczało zoptymalizować podstawową treść, zaakcentować frazy kluczowe i to w połączeniu z linkowaniem, pozwalało osiągnąć dobre wyniki.
Obecnie wygląda to nieco inaczej, przedstawię to to na przykładzie:
Załóżmy na to, strona firmy oferująca usługi budowlane, z reguły na głównej stronie, lub na jednej z podstron, zawarta jest lista usług oferowanych przez firmę. Stosując pozycjonowanie treścią można rozwinąć na kolejnych podstronach wiedzę na temat wszystkich usług, na kolejnych wyjaśnić wszystkie wady i zalety stosowanych metod i technik, dodać odpowiednie materiału informacyjne, filmy, grafiki, jednym słowem wszystko to co pozwoli klientom odszukać interesujące ich informacje, bezpośrednio na naszej stronie.
Ten przykład można odnieść do każdej strony bez względu na jej przeznaczenie, należy tylko pamiętać o tematyczności i spójności kolejnych treści, które powinny zawierać odpowiednio sformatowane frazy kluczowe, pokrewne z naszą stroną główną. Wybrane przez nas frazy kluczowe powinny znajdować się zarówno na stronie głównej jak i na podstronach uzupełniających treść, ułatwia to google, i innym wyszukiwarkom w jakimś stopniu zapewne też, ocenę spójności treści oferowanych przez nasz serwis.
Bardziej obrazowo można to zobaczyć na tym prostym schemacie
W pozycjonowaniu treścią stosuje się prostą zasadę,
podstrony „a I” do „a III” są rozwinięciem, inaczej uzupełnieniem, tematu podstrony „a 1” która stanowi uzupełnienie treści „podstrony a” Oczywiście to tylko prosty przykład, który ma pomóc w zrozumieniu zasad tej formy pozycjonowania.
Taki sposób pozycjonowania wpisuje się doskonale w podstawową zasadę google czyli oferowania treści, przydatnej dla odbiorcy, jednocześnie ma pozytywny wpływ na ocenę rankingową naszej strony, a co za tym idzie także na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Wadą tego typu pozycjonowania jest konieczność posiadania elementarnej wiedzy na temat programowania i optymalizacji stron, a także umiejętności pisarskich. Jeśli nie posiadasz takich umiejętności, skontaktuj się ze mną, z przyjemnością polecę firmę, która stworzy dla Twojej firmy odpowiednią aktualizację treści i samej strony.
STRONA GŁÓWNA