Poradnik jak stworzyć wizytówkę na portalu społecznościowym

Tworzymy wizytówkę firmy na portalu społecznościowym


Strona wizytówka powinna zawierać podstawowe informacje o firmie, zakres działalności, ofertę usług lub produktów, oraz inne informacje, którymi zainteresujemy potencjalnego klienta lub odbiorcę oferowanych przez nas treści.
Na tego typu wizytówce warto także umieścić informacje uzupełniające treści zawarte na stronie www, czyli głównej stronie firmowej.
(przypominam jednak aby nie powielać treści)
Wizytówka strony na Facebook
Zacznijmy od moim zdaniem podstawowego portalu społecznościowego w Polsce czyli facebook.
Fanpage to podstawa promocji firmy w portalu facebook. Taka strona to wizytówka firmy, która dociera do użytkowników tego, jakże popularnego w naszym kraju portalu.
Platforma ta umożliwia dystrybucję informacji oraz komunikacje z użytkownikami, czyli potencjalnymi klientami naszej firmy, dlatego warto zainwestować trochę czasu i pracy w jej odpowiedni, profesjonalny wygląd oraz wysoki standard oferowanych treści.
Przygotowanie strony typu wizytówka (fanpage) firmy na portalu FB nie jest zbyt skomplikowane, jednakże może przysporzyć nieco problemów użytkownikom mniej obeznanym z obsługą tego typu programów.
W skrócie, po zalogowaniu się na profil użytkownika z szukamy na stronie głównej pozycji „utwórz stronę”.
Po kliknięciu mamy możliwość wyboru kategorii do których przypiszemy stronę.
Kategorie do wyboru:
socjal media - pozycjonowanie Lokalna firma lub miejsce
socjal media - mediaspołecznościowe Firma, organizacja lub instytucja
socjal media - reklama w fb Marka lub produkt
socjal media - promocja treści w fb Artysta, zespół lub osoba publiczna
socjal media - reklama Rozrywka
socjal media - pozycjonowanie fanpage Strona dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności
Następnie podajemy dokładne informacje na temat firmy, opisujemy w mniejszym i większym formacie działalność naszej firmy, jej mocne strony, ofertę i tym podobne informacje.
W dalszej kolejności możemy powiązać wizytówkę ze stroną www naszej firmy oraz wybrać adres wizytówki w serwisie facebook, w łatwym do zapamiętania formacie.
facebook.com/twoja.firma
Na stronie można umieścić logo firmy, oraz przygotować atrakcyjne tło, które zachęci użytkownika do pozostania na stronie i zapoznania się z treścią.
Ustawień jest całe mnóstwo jedne dotyczą uprawnień jakie przydzielamy użytkownikom, inne dotyczą wyglądu naszej wizytówki.
Interesującą i czasem bardzo przydatną funkcją jest blokada wulgaryzmów oraz słów, które sami zdefiniujemy.
Warto podkreślić, że założenie strony wiążę się z zaakceptowaniem regulaminu oraz potwierdzeniem utworzenia strony poprzez podanie kodu otrzymanego np. w smsie.
Jeśli nie czujesz się mocny w tego typu działaniach, skontaktuj się ze mną, chętnie polecę firmę, która stworzy dla Twojej firmy wizytówkę na Facebook i innych portalach społecznościowych.
STRONA GŁÓWNA