Optymalizacja - wskazówki

Optymalizacja serwisu


Optymalizacja to złożony proces polegający na właściwym dopracowaniu poszczególnych elementów strony, w taki sposób by spełniały odpowiednie standardy. Odpowiednio zoptymalizowana strona www posiada większy potencjał seo, który ma niebagatelny wpływ na tak zwaną widoczność strony w wyszukiwarce.
Należy zwrócić uwagę między innymi na:
Obszar „Head”
optymalizacja strony Tytuł strony (page title) powinien składać się z minimum 20 a maksymalnie 60 liter, dozwolone są dłuższe tytuły lecz nie będą wyświetlane w całości przy wyniku wyszukiwania.
Pozycjonuj stronę Opis strony (meta description) powinien składać się z minimum 50 a maksymalnie 150 znaków, i zawierać zwięzły opis strony. Warto umieścić tu podstawowe frazy.
optymalizacja strony Słowa Kluczowe (meta keywords) obecnie ten znacznik meta nie ma już dużego znaczenia seo, należy umieścić w nim słowa kluczowe, czyli zapytania jakie będą kierować użytkownika na naszą stronę.
Promuj  stronę Meta Robots znacznik informujący roboty sieciowe o zakresie indeksacji naszej strony.
optymalizacja strony Znacznik informujący o rodzaju kodowania treści naszej strony (Encoding), brak tego znacznika może wpłynąć negatywnie na poprawność wyświetlania naszego serwisu. Najpopularniejsze typy to UTF-8, Latin1, ISO-8859-2 itp.
więcej o meta tagach
Obszar „Body”
Promuj stronę Obszerność treści – ważne by nasz serwis zawierał co najmniej 250 słów. Pamiętaj by treść była oryginalna i przyjazna dla odbiorcy.
optymalizacja strony Stosunek treści do kodu - istotnym jest by obszerność treści nie była mniejsza niż 10% obszerności kodu odpowiedzialnego za jej wyświetlanie.
promuj stronę Znaczniki h1 – h6 mają duże znaczenie w optymalizacji strony, pamiętaj by umieścić w nich najważniejsze słowa kluczowe.
optymalizacja strony Znaczniki "strong" and "b" (pogrubienie tekstu) nie należy o nich zapominać, tego typu atrybuty mają również duże znaczenie w optymalizacji, umieszczaj w nich ważne frazy.
Promuj stronę Zdjęcia na stronie, zwróć uwagę na ich nazwę i przede wszystkim atrybut alt, powinien zawierać opis zdjęcia lub słowo kluczowe.
optymalizacja strony Ogranicz, a jeśli to możliwe zrezygnuj ze stosowania ramek, czasem mogą powodować problemy z wyświetlaniem strony.
Linki wewnętrzne i zewnętrzne
Mają szczególnie istotne znaczenia w optymalizacji.
Ważne by zachować umiar w ilości linków wychodzących, najlepiej ograniczyć ich liczbę do absolutnego minimum.
Jeśli chcesz jednak linkować do treści z innych serwisów, a jednocześnie nie chcesz osłabiać pozycji własnej strony, watro zastosować linki z atrybutem „nofollow”.
Ważne aby linkować do treści, które są zbliżone tematycznie i stanowią rozwinięcie tematu poruszanego na naszej stronie.
Ilość linków wewnętrznych nie ma ograniczeń jednakże, niewielka ilość podstron wpływa negatywnie na postrzeganie strony przez wyszukiwarki.
Połączenia z portalami społecznościowymi
Obecnie powiązania z portalami społecznościowymi typu „google +” „facebook” czy „twitter” mają coraz większe znaczenie. Ilość powiązanych ze stroną dokumentów wpływa na popularność i pozycję strony w wynikach.
Dodatkowe pliki
Nie zapominaj o umieszczeniu na serwerze plików robots.txt oraz sitemap.xml
Mniej obeznanym w temacie polecam automatyczne generatory online, w tego typu serwisach po wpisaniu w odpowiednim polu adresu naszej strony, zastaje wygenerowany gotowy plik, który wystarczy zapisać na naszym dysku, a następnie przenieść go na serwer.
przykłady takich generatorów znajdziesz poniżej:
generator robots.txt
generator mapy xml
Dla estetyki, ale i wyższej oceny strony, warto również pomyśleć o stworzeniu ikony vavicon, jest to niewielki obrazek 16x16 lub 32x32 pikseli, widoczny w polu adresowym przeglądarki internetowej lub na karcie z otwartą stroną www. Można skorzystać z darmowych generatorów online takich jak:
generator favicon
Najprościej umieścić przygotowaną ikonę na serwerze w głównym katalogu, w którym znajduje się strona internetowa, wtedy nie musimy definiować adresu favicon w kodzie naszej strony.
Optymalizacja pliku CSS
Plik CSS ma niebagatelne znaczenie w poprawnym działaniu strony, właściwa optymalizacja kodu tego pliku może wpłynąć na prędkość wczytywania strony, ale również na jakość pozycjonowania naszego serwisu.
Dla mniej obeznanych w temacie można polecić darmowe optymalizatory online, które automatycznie dokonują zmian w kodzie. Zalecam jednak przygotowanie kopii zapasowych, które pozwolą przywrócić starą działającą wersję jeśli naniesione zmiany nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, lub działanie automatycznego optymalizatora okaże się niepoprawne.
przykłady takich generatorów znajdziesz poniżej:
CleanCSS
Aktualizacja treści
Optymalizacja strony to nie tylko poprawa kodu i akcentowanie słów kluczowych w tekście, każdy pozycjoner orientujący się w najnowszych zmianach algorytmów oceniających strony, wie jak duże znaczenie ma aktualizacja treści zawartych na stronie.
Serwisy które są często aktualizowane, na których umieszczane są nowe interesujące dla odbiorcy treści mają przewagę nad stronami, które bez większych zmian istnieją w sieci od lat.
Google stawia na treść! wartościową i aktualną!
Zadbaj o aktualizację treści na swojej stronie! napisz tekst, który zainteresuje użytkowników, a następnie dostosuj go pod wymagania SEO i umieść na swojej stronie.
Nie wiesz jak się do tego zabrać? Nic nie szkodzi zleć wykonanie takich usług programiście, copywriterowi lub pozycjonerowi. Pamiętaj jednak o jednym, sam najlepiej wiesz co chcesz umieścić na stronie, czym warto się pochwalić, co warto opisać w większym, a co w mniejszym formacie. Napisz tekst „na brudno”, a pozycjoner sam podrasuje go pod wytyczne seo.
Nie aktualizuj strony na siłę, lecz wtedy gdy masz do zaoferowania użytkownikom treść, która może ich zainteresować. Aktualizacje treści prowadzone raz w miesiącu w zupełności wystarczą.
Jeśli masz zamiar usunąć treść, staraj się robić to stopniowo, zastępując nieaktualne informacje nowymi aktualnymi treściami.
Więcej na temat kozystnego wpływu aktualizacji treści przeczytasz na podstronie pozycjonowanie treścią
Poprawne wyświetlanie strony na wielu platformach
Kolejnym aspektem optymalizacji jest przygotowanie strony do działania na wielu platformach takich jak tablet, smart fon, smart tv oraz komputer.
Przeglądarka Google promuje te strony, które spełniają wymagania mobilności.
To oczywiście tylko część wskazówek dotyczących optymalizacji.
STRONA GŁÓWNA