Pozycjonowanie stron WWW
 Optymalizacja znaczników meta tag

Meta tagi

Znacznik "title"
Zawartość tego znacznika jest wyświetlana na liście wyników wyszukiwania jako tytuł strony.
Tytuł jest także widoczny na samej górze przeglądarki.
Tittle powinien zawierać frazy(słowa) kluczowe, pod które pozycjonujesz stronę.
Tytuł składa się z maksymalnie 60ciu znaków ponieważ tyle wyświetla wyszukiwarka Google.
Nie jest to typowy meta tag, ale jest dość istotny w pozycjonowaniu stron.
Znacznik "meta description"
Znacznik description to krótki opis strony, z reguły widoczny w wynikach wyszukiwania w Google.
Opis wyświetla się przy wyniku wyszukiwania jeśli zostanie uznany przez google jako wartościowy dla danych fraz kluczowych, w przeciwnym wypadku przy wyniku wyszukiwania wyświetli się inny fragment tekstu z naszego serwisu.
Znacznik metatag "description" powinien składać się z minimalnie 50ciu a maksymalnie 150ciu znaków, i trafnie opisywać zawartość strony.
Znacznik "meta keywords"
Obecnie znacznik ten nie jest już stosowany, a wyszukiwarki internetowe zupełnie go pomijają.
Przed laty stosowano go w celu określenia słów kluczowych.
Znacznik "meta name=viewport"
Meta tag "viewport" wspomaga wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety
Umożliwia ustawienie skalowania wyświetlonego obrazu, w tym również domyślne przybliżenie.
Znacznik "meta robots" i "googlebot"
Metatagi "robots" i "googlebot" wskazują zakres pobierania oraz indeksowania stron przez wyszukiwarki.
Metatag "robots" obejmuje działaniem wszystkie wyszukiwarki, natomiast metatag "googlebot" skupia się jedyne na Google.
Promuj stronę noindex: zakazuje indeksowania danej strony
Promuj stronę nofollow: zakazuje Googlebotowi odwiedzania linków znajdujących się na naszej stronie
Promuj stronę nosnippet: zakazuje wyświetlania opisu strony w wynikach wyszukiwania
Promuj stronę noodp: zakazuje wyświetlania alternatywnego opisu z katalogu ODP/DMOZ
Promuj stronę noarchive: zabezpiecza przed wyświetlaniem linku do Kopii strony
Promuj stronę unavailable_after:[data]: umożliwia określenie dokładnej daty
po której należy zaprzestać indeksowania i pobierania naszej strony
Promuj stronę noimageindex: zapobiega wyświetlaniu danej strony jako źródła grafiki
ukazywanej w wynikach wyszukiwania Google
Promuj stronę none: odpowiednik  noindex, nofollow.
Znacznik meta „google”
Ten metatag informuje Google, by nie tłumaczenia zawartości strony.
Znacznik meta „google-site-verification”
Umożliwia weryfikację własności witryny na potrzeby tak zwanych "narzędzi dla webmasterów".
Znacznik meta „content-type” oraz „charset”
Meta tagi „content-type” oraz „charset” określają typ zawartości strony oraz zestaw znaków używanych na stronie. Obecnie zaleca się używania kodowania Unicode/UTF-8.
Znacznik meta "refresh"
Znacznik meta "refresh" przekierowuje użytkownika do nowego URL-a po upływie określonego czasu. Stosowanie tego metatagu nie jest zalecane.
Jeśli zastosowanie takiego zabiegu jest konieczne zaleca się zastosowanie przekierowania 301.
STRONA GŁÓWNA