Pozycjonowanie stron WWW
Linkowanie - (Link building)

Link building - linkowanie


Linkowanie czyli z angielskiego Link building, to szeroki zakres działań, polegających na zwiększeniu liczby i jakości odnośników, czyli linków prowadzących do naszej strony.
Ważne aby linki były naturalne, pochodziły ze źródeł zaufanych i powiązanych tematycznie z naszą stroną.
Katalogowanie stron
Najbardziej znanym, i od lat stosowanych przez pozycjonerów sposobem na zdobycie linków jest tak zwane katalogowanie stron, polegające na umieszczaniu w katalogach krótkich opisów naszej strony lub profilu działalności, opatrzonych linkiem zwrotnym w reguły typu dofollow, który powoduje wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Katalogi stron to zbiory adresów stron www, uszeregowanych tematycznie, które pozwalają na wygodne wyszukiwanie stron zawierających interesujące nas treści.
Katalogi stanowią cenne źródło linków, pozwalają na umieszczanie w nich treści reklamowych, a także informacji na temat usług czy oferowanych produktów.
Opisy w katalogach zawierają link, który przenosi czytelnika na stronę klienta katalogu. czytaj więcej
Dodatkowe kanały dystrybucji treści
Dobrze zredagowane, oryginalne i przede wszystkim atrakcyjne dla odbiorcy teksty, powinniśmy promować także w innych źródłach niż katalogi i strony typu Presell Page. Jednym z takich źródeł jest
Social media marketing (w wolnym tłumaczeniu marketing w mediach społecznościowych)
W dużym uproszczeniu, polega na budowaniu renomy firmy, poprzez publikację treści informacyjnych i reklamowych w ogólnodostępnych i coraz bardziej popularnych serwisach społecznościowych.
Najpopularniejsze w Polsce portale społecznościowe i platformy mikroblogowe to Google +, Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Tumblr.
Blogi również stają się są coraz bardziej popularnym nośnikiem informacji, które chcemy zaoferować jak największej liczbie odbiorców. Nasi czytelnicy, poprzez udostępnienia oraz tak zwane "polubienia", przekazują nasze treści innym odbiorcom i czasem zupełnie nieświadomie budują renomę naszej marki. Odpowiednio prowadzone działania social media pozwalają dostarczyć nasze treści osobom z pożądanej grupy docelowej, oraz uzupełnić pozostałe działania marketingowe.
Strona typu wizytówka na portalu społecznościowym
Każda firma, instytucja lub organizacja społeczna powinna szukać jak największej ilości kanałów dystrybucji treści, dzięki którym może łatwo dotrzeć do nowych klientów lub czytelników. Najważniejszym kanałem dystrybucji treści w sieci pozostaje oczywiście strona firmowa, o którą należy dbać poprzez umiejętne systematyczne pozycjonowanie, ale nie powinna być jedynym!
Coraz większe znaczenie mają strony wizytówki na popularnych portalach takich jak facebook czy google plus, powiązane ze stroną główną. czytaj więcej
"Strona zapleczowa"
Strony „zapleczowe” to skuteczny sposób zdobywania wartościowych linków, pod warunkiem spełnienia podstawowych wymagań, przede wszystkim strony tego typu powinny zawierać treści oryginalne i zbieżne z tematem strony, którą będą wspierać, powinny być uzupełnieniem treści zawartych na tej stronie. czytaj więcej
STRONA GŁÓWNA